Telefon geçmişte olduğu gibi günümüzde de en yaygın ve etkin iletişim yöntemidir. Fakat geleneksel telefon sistemleri sınırlı yetenekleri nedeniyle çalışan verimliliğini artıramamakta, hatta kuruma bir maliyet ve zaman kaybı yükü getirmektedir. Özellikle son yıllarda pazarda yaygınlaşmaya başlayan IP telefon sistemleri kurum içindeki mevcut veya yeni yapılandıralacak ağ üzerinden çalışabilmektedir. Böylelikle firmalar telefon sistemi için ekstra kablolama maliyetine katlanmak durumunda kalmamaktadırlar. Fakat IP telefon sistemlerinin ilk yatırım maliyetlerini TDM telefon sistemleri ile karşılaştırdığınızda IP tabanlı çözümlerin maliyeti yüksek çıkacaktır. Dolayısyla bu durumda aklımıza şu soru gelmektedir: "Kurumlar IP telefon sistemine geçtiklerinde ne kazanacaklar?"
IP telefon sistemini katma değerli hizmetleri ile birlikte kullanmak, kurumlara kendi sektörlerindeki rakipleri arasında farklılaşma imkanı sağlamaktadır. Bu katma değerli hizmetler kurumlara birden çok aygıt ve iletişim olanağını kullanarak işlerini her an, her yerde yürütmelerine olanak sağlayarak iş verimliliklerini artırmaları için neredeyse sınırsız fırsatlar sunmaktadır.
|